Een Nul op de Meter traject is

Kies uw type doelgroep

Kennisdocumenten

Cursussen

Experts

Kennisdocumenten

Bewoners, Communicatie, Participatie, Proces
18-05-2017

Uit ervaringen met de eerste Nul op de Meter projecten zijn veel lessen geleerd. Deze zijn gebundeld in een handig draaiboek. Het draaiboek is een leidraad, een handreiking voor corporaties en bouwers voor de omgang met bewoners om te gebruiken voor, tijdens en na de renovatie.
Bewoners, Communicatie, EPV, Huur
04-10-2016

Deze presentatie gaat over de Energieprestatievergoeding, hoe legt u dit uit aan de bewoners. De presentatie is zo opgebouwd dat u als corporatie per sheet invult, wat geldt binnen uw project.
Bewoners, Communicatie, Financiën, Huur
04-10-2016

Deze presentatie gaat over de toekomst van de woning en de energierekening, hoe legt u dit uit aan de bewoners?
Bewoners, Communicatie, Huur, Koop / Huur, Proces
07-09-2016

Bewoners en hun belangen spelen natuurlijk bij elke woningrenovatie een rol van betekenis, dus ook bij Nul op de Meter vernieuwbouw. Toch zijn er verschillen met een reguliere renovatie. In deze paper geven we aan om welke verschillen het gaat en hoe deze van invloed zijn op de communicatie naar de bewoner.
Bewoners, Communicatie, Participatie
23-08-2016

Verschillende bouwpartijen, corporaties en bewoners vertellen over hun ervaring en beleving tijdens het renovatieproces in hun wijk.

Cursussen

SlimRenoveren biedt een aantal workshops aan in het kader van bewonersparticipatie. Het gaat om de workshop 'Starten met bewonersparticipatie' en 'Het maken van een participatieplan'.

Experts

Werkt met al haar projecten in de driehoek tussen corporaties, bewoners en bouwers in opdracht van corporaties, bouwbedrijven en toeleverende industrie en is steeds vaker met Nul op de Meter bezig. Expertise: innovatie, productontwikkeling, bewonerscommunicatie, coaching, samenwerking.

Bij ieder innovatief renovatieproject gaan zaken mis. Daarom moet structureel anders om worden gegaan met bewoners bij innovatieve projecten zoals Nul op de Meter renovaties. Sanne zet haar opgedane kennis en ervaringen binnen Stroomversnelling in om bewoners een duidelijke plek te geven in het innovatie-ontwikkeltraject van Nul op de Meter.